والپیپرز! [خادم الزهرا]

طراحی و گرافیک مذهبی

والپیپرز! [خادم الزهرا]

طراحی و گرافیک مذهبی

والپیپرز! [خادم الزهرا]
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۱۲ ب.ظ

آموزش ساده ترین راه ایجاد سایه در تایپوگرافی

این آموزش بر اساس درخواست یکی از مخاطبین ایجاد شده است، امیدوارم مفید فایده واقع شود.

متن مورد نظری که میخواهیم روی آن سایه ایجاد کنیم؛

آموزش کامل در ادامه مطلب

1. در ابتدا متن مورد نظر خود را ایجاد می‌کنیم. (به علت شبهه ی حرام بودن نرم افزار کلک از آن استفاده نمیکنیم و متن مورد نظر خود را با نرم افزار میرعماد ایجاد میکنیم. ) :

2. یک پرونده ی جدید با مقادیر زیر در فتوشاپ ایجاد میکنیم:

Width: 700 pixel

Height: 500 pixel

رنگ متن و زمینه را طوری تنظیم کرده ایم که سایه ها به خوبی در آن مشخص باشند:

3. در حالی که لایه ی متن در حالت انتخاب است لایه ی جدیدی ایجاد میکنیم؛

4. حال با نگه داشتن کلید ctrl روی تصویر کوچک کنار لایه کلیک می کنیم تا دور آن به صورت خط چین در آید.

(لایه ی خالی ایجاد شده در حالت انتخاب است.)

5. نکته ی اصلی در طبیعی بودن سایه آن است که تصور کنیم واقعا متن خمیدگی دارد و سایه ها واقعاً روی آن افتاده.

حال براش را روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم؛

Size: 200px

Hardness: 100%

و پایین الف را به صورت زیر سیاه می کنیم.

6. با استفاده از پاک کن با همان مقادیری که برای براش بیان شد قسمت های زائد را پاک می‌کنیم تا تصویر به شکل زیر در آید.

7. اکنون پاک کن را روی مقادیر زیر تنظیم کنیم؛

Size: 300px

Hardness: 50%

حال دقیقا روی انحنای سیاهی ایجاد شده و قسمتی از بالای آن پاک کن بزنید تا به شکل زیر در بیاید.

8. در اینجا لایه ی جدیدی میسازیم تا سایه ی بعدی را به ترتیبی که گفته شد ایجاد کنیم، این بار بالای الف:

9. کار ما با الف تمام شده است. در خصوص ادامه ی کار همین فرآیند را دنبال میکنیم و برای هر سایه یک لایه ایجاد میکنیم. تا در نهایت کل سایه ها به شکل زیر در آید.

10. کار با سایه کامل شد، اکنون میتوانیم با استفاده از تکنیک های دیگر و با خلاقیت فردی به یک طرح ساده دست یابیم.

با توجه به اینکه این آموزش برای سطح مبتدی تعبیه شده است از بیان سایر روش های ایجاد سایه در متن چشم پوشی کرده ایم.

 
 
 
بعداً ها نوشت : الحمد لله که این آموزش توی چند تا سایت و وبلاگ دیگه هم کپی برداری شده :) اولا تشکر میکنم بابت بازنشرش دوما اشکالی نداره ه بدون ذکر منبع منتشرش کردید :) من راضی ام!
 
+ یه نمونه ی دیگه هم بارگزاری میشه بینید:

 

نظرات  (۲۵)

خیلی خیلی خیلی ممنونم/ممنونم که به درخواستم عمل کردی.خیلی ازت ممنونم چون نزیک به دو ماه میشه به هرکس میگفتم این کارو آموزش بده انجام نمی داد

نمونه زدم ببینم خوبه؟؟این اولیه ان شاء الله تمرینات رو بالا می برم تا اونی که تو نظرم بوده پیاده کنم

http://bayanbox.ir/id/3832506215912795772?view
سلام برادر
ممنون...
دم شما گرم

پاسخ:
سلام اخوی
مخلصم
یا زهرا
سلام
برنامه میرعماد رو نداری؟
مال خودم خراب شده نمیدونم چرا بالا نمیاد
پاسخ:
سلام 
باید خودتو تهیه کنید 
اگه سی دی میر عماد رو دارید قبل از اجرا داخل دستگاه قرار بدید 
یا زهرا
۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۶ گلبرگ یاس

اقا

دمت گرم

تو کارت موفق باشی. از این جور اموزش ها زیاد بگزار.

پاسخ:
چشم حتما. شما دعا کنید وقتمون برکت پیدا کنه حتما آموزش میذارم
سلام جوان گمنام
اگه خواستید من میتونم برنامه میرعماد رو براتون ایمیل کنم اینم ایمیلم
m.hyass70@yahoo.com
ممنون از سایت خوبتون
یا حق
پاسخ:
ایمیل کردنش فک کنم مشکل داشته باشه ها!
۱۶ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۴ لایتنــــــــاهی ...
سلام علیکم
بسیار مفید بود
ممنون از شما
۲۴ تیر ۹۳ ، ۲۰:۰۸ میلاد اسدی
فدایی داری...
پاسخ:
ارادتمند!
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۵:۱۰ حسن سبحانی مجد
التماس دعا
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۲:۲۷ طرح با تو حرف می زند
با سلام
ممنونم از آموزشتان
پاسخ:
سلام
ناقابل بود!
سلام خیـــــــــــــــــــــــــــلی ممنون خیلی دنبال این آموزش میگشتم

عجرتون با امام حسین

یا حق
پاسخ:
سلام 
خواهش
واقعااااا ممنون
خیلی وقته دنبال این آموزی بودم

پاسخ:
خواهش میکنم!
چرا فیلتری؟!
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۹ رامین سرباز
ممنون از آموزشتون اینم لینک عکس بنده که الان درست کردم برای شروع بد نبود ... ان شالله توفیقات بعدیhttp://8pic.ir/images/ipf6aw9wzq70gippwkoi.jpg
سلام قسمتهای پاک کردن سایه رو و طبیعی نشون دادنشون رو ریزتر میگفتین
پاسخ:
       سلام
اگه کسی متوجه نشده این قسمت رو نظر بذاره تا دقیق تر بگم...
خب دقیق بگین 

ممنون از وبلاگ خوبتون
چی شد نگفتین
پاسخ:
سلام انشالله پس از کسب اجازۀ مالک معنوی آپلود خواهد شد.   
با سلام
بعد از اینکه باپاکن سایه ها را زدیم برای اینکه طرح نهایی را ببینیم نیاز هست کار خاصی کنیم ؟
ضمن اینکه این پاکن زدن با کدام یک از قلم های پاکن باید باشد ؟
پاسخ:
سلام :)

نه سایه ها همونجوری درست میشن

همون پاک کن دایره ای پیش فرض

شما ویدئو رو اپلود کنین و لینکشو بزارین تا دانلود کنیم مرسی
سلام ببخشید اسم این فونت چیه؟خیلی زیباست
ممنون از آموزش بقیه سایت ها همش پولیه .اجرتون با زهراء
دوست عزیز من کارم طراحی بنر هست اما پول نمیگیرم همش صلواتیه میخواستم چند تا فونت خیلی زیبا بهم معرفی کنید که به کارم بیاد مثل  A ROZE B
منتظر پاسخ گرم شما هستم
یاعلی
پاسخ:
سلام ارادت
کدوم فونت دقیقاً؟!
جالب بود که ار کپی برداری ناراحت نشدی من تو چندتا سایت دنبال این آموزش گشتم پولی بود فقط اینجا رایگان پیدا کردم،چهارتا آدم مذهبی مثل شماها داشتیم ملت این قدر دین گریز نمی شدن.
پاسخ:
:)

یا ایها العزیز جئنا ببضائة مزجاة ....
۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۴۴ مهدی آسوده
سلام ادمین من اموزش بهتری از این کار دارم  که نتیجش میشه این پایینی اگه می خواید من رایگان اموزش رو میدم خدمتتون
 http://namegraphy.blog.ir/1396/03/25/لیله-القدر

ممنون کارت درسته لطفا بازم آموزش بزار مرسی
پاسخ:
سلام متاسفانه توفیقش رو ندارم دیگه ...
سلام
ممنون
اجرشو از حضرت زهرا (س) بگیرید انشاالله.
پاسخ:
ارادت انشاالله
ممنون

سلام علیکم
بنده مدیر انجمن عطاملک هستم
در قرارگاه گرافیست های مذهبی را جهت ارتباط بین انها و فعالانی که نیاز به خدمات گرافیکی دارند جمع کردیم.

چنانچه تمایل به همکاری داشتید در عطاملک به بنده پیام ارسال کنید
این انجمن نیاز به ثبت نام ندارد و با اکانت گوگل خود میتوانید فعالیت کنید.
www.atamalek.ir
همچنین کارهای گرافیکی خود را در قسمت قرارگاه فرهنگی قرار دهید تا فعالان فرهنگی از این طریق نیز بتوانند به آثار شما دسترسی داشته باشند
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی